Märkesmöbler till rätt pris! Alltid fri frakt

Kassa

Vår policy är att göra era möbelköp enkla, riskfria, fritt levererade till dig samt till lägsta rekommenderade priser. Vi lever på våra nöjda kunder och vill att du ska känna dig helt nöjd med ditt köp och få det du förväntar dig. Här följer våra allmänna villkor.

BESTÄLLNING OCH KÖP

Ett avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. En bekräftelse på köpet skickas ut till angiven e-postadress automatiskt. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad. Möbelvärlden AB ingår endast avtal med myndiga personer, och som alternativ med omyndig person med målsmans tillstånd.

I priserna ingår 25% moms.

Är du kund hos möbelvärlden.se sedan tidigare loggar du in med dina inloggningsuppgifter och då kommer dina kontaktuppgifter upp automatiskt. Du kan även välja att fylla i dina uppgifter varje gång du återkommer eller fylla i ditt personnummer och hämta dina uppgifter automatiskt. Kontrollera att dessa stämmer, gå vidare och välj betalning.

Läs din orderbekräftelse noggrant så att vi redan på ett tidigt stadium kan rätta till eventuella felaktigheter.

Personuppgifter lämnas enbart till parter involverade i köpet. Beställningen är klar och du får en automatisk bekräftelse på att köpet har gått igenom.


KUNDUPPGIFTER OCH SEKRETESS

Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Alla de inloggningsuppgifter och personuppgifter du lämnar till oss, inklusive personnummer, används enbart för orderhantering, fakturering, leverans, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. För dessa ändamål kan vi behöva föra över vissa av dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Vid misstanke om brott kan vi även lämna uppgifter till Polisen. Vi garanterar dock att ingen annan än vi använder uppgifterna för marknadsföring. Vi säljer till absolut inte e-postadresser.


BETALNINGSVILLKOR

Möbelvärlden.se erbjuder dig som kund följande betalningsalternativ, för att göra det enkelt och tryggt för att handla.

1. Kortbetalning:
Vi accepterar betalning med VISA , Mastercard och American Express. Om du väljer kortbetalning länkas du över till betalningssidan hos PayEx som är en säker sida med ledande säkerhetsstandarder, SSL-certifikat för krypterad information och PayEx 3D Secure (ett samlingsnamn för Verified by Visa och MasterCard SecureCode), efter det att du har bekräftat din order i kassans sista steg. Ange kortnummer, kortets giltighetstid och kortets CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. PayEx kortbetalning är en av de mest kompletta korttjänsterna för internethandel på den nordiska marknaden. Möbelvärlden.se har en mycket säker betallösning som uppfyller de högsta säkerhetsstandarderna.

Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Din betalning sker via kortbetalning.

Det kan finnas flera olika anledningar till att ditt kort inte accepteras.

1. Betalningssystemet kan vara överbelastat.

2. Din bank nekar vårt system att dra det belopp som ordern är på. Även till detta finns det flera olika orsaker:
  a. Det finns inte täckning på kortet.
  b. Banken ger oss inte lov att reservera detta belopp utan underskrift eller kontroll av koden.
  c. Kortet gäller inte längre eller kortet är spärrat.

3. Du har skrivit in fel kortnummer eller fel datum vid ”Gäller t.o.m.” Vi föreslår att du gör följande när din order inte blir accepterad:
  a. Skriv in kortnummer och datum för ”Gäller t.o.m.” igen.
  b. Om inte det löser problemet ska du kontakta din bank.
  c. Om det fortfarande inte finns någon lösning på problemet, kontakta oss på Möbelvärlden via kundtjänst så ska vi hjälpa dig.

2. Faktura  via Klarna

Faktura - 14 dagar (0 kr):
Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna. Fakturan erhåller du i samband med leverans av din vara. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det att varan skickats (Obs! Inga avgifter tillkommer vid fakturabetalning).
Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress, vid köp över 2.000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta med tillägg av 24,00%.

3. Delbetalning - Klarna konto:
Allmänt:
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. 0% ränta för delbetalningar upp till 12 månader. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande.
Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du kan handla för 1.000 kr upp till 50.000 kr. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna sammanställer dem på en kontofaktura månatligen.

Enkelt och smidigt:
Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet "Delbetalning - Klarna" och önskad typ av delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt.


Observera att leverans endast sker till folkbokförd adress.

Delbetalningsalternativ:
3 månader med 0 % ränta, uppläggningsavgift 95 kr.
6 månader med 0 % ränta, uppläggningsavgift 295 kr.
12 månader med 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr.
24 månader Konto med 19,90 % årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden).
36 månader med 9,95 % årsränta, uppläggningsavgift 395 kr.
Aviseringsavgift om 29 kr/mån tillkommer.


Din betalning sker via faktura som skickas till angiven e-postadress. Beloppet betalas före leverans. Vill ni ha varan levererad till annan leveransadress än fakturaadress sker betalning i samband med order.

 
LEVERANS

Vi ordnar med din leverans så snabbt som möjligt, om vi inte kommit överens om något annat. Många av våra mindre varor finns på lager och skickas då med omgående leverans (2–4 dagar med DHL). För de varor vi ej har i lager varierar leveranstiden på mellan 1 vecka upp till 15 veckor beroende på vara och varumärke. Efter några dagar från lagd order får du ett meddelande med planerad leveranstid och skulle det uppstå avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta. För aktuell leveranstid är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@mobelvarlden.se .
Beräknad leveranstid varierar och står att läsa i varje produktbeskrivning samt i orderbekräftelsen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan varorna kommer vi att dela upp din order. Eventuella merkostnader för detta betalas av Möbelvärlden AB. När det är dags för leverans får du ett e-mail med information att varan lämnat oss eller den leverantör som tillverkar produkten. Eftersom möbler kan vara tunga ber vi dig se till att du har bärhjälp. Inga möbler lämnas av utanför dörren utan att någon tar emot dem och kvitterar dem.

Vi använder oss av utvalda och erfarna speditörer av möbler när vi skickar varor inom Sverige. Vi använder oss av DHL och DSV. Leveranskostnader bjuder vi på, i hela Sverige och beställda varor levereras dörr till dörr utan extra kostnad. För mindre försändelser, såsom kuddar, ljusstakar, lampor, tyger och barnmattor använder vi oss av Posten eller DHL till närmsta utlämningsställe och då kommer det en avi hem till dig eller SMS som talar om var den finns att hämta. Lämna ditt mobilnummer så får du SMS-avisering och får paketet en dag fortare.

Leveranssätt:
Leverans av beställda varor sker med DHL eller DSV. Ibland förekommer även andra leveranssätt men detta meddelas i så fall före leverans.

Hemleverans dagtid med DHL:
Vi använder oss av DHL hemleverans vid stora och tunga leveranser. Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 7-17. Observera att inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tvåtimmarsintervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHL's fasta rutter på din ort.

DHL servicepoint:
För mindre försändelser skickar vi med DHL till ert närmsta utlämningsställe, tex en närliggande livsmedelsbutik eller annat ombud. En SMS- avisering skickas till er med formation om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.
 

Posten postpaket:
För mindre försändelser skickar vi även med Posten till ert närmsta utlämningsställe, tex en närliggande livsmedelsbutik eller annat ombud. En SMS- avisering skickas till er med formation om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.
 

FRI LEVERANS

Alla möbler levereras fritt till kunden, inom Sverige. Bor du i lägenhet levereras möblerna till dörren i gatuplanet. Det enda som du behöver göra är att vara hemma när varan levereras och har du beställt tunga och skrymmande produkter rekommenderas att ni har bärhjälp. För mindre försändelser såsom kuddar, lampor och barnmattor använder vi oss av DHL och ibland även Posten och då kommer det en avi hem till dig som talar om var den finns att hämta. Lämna ditt mobilnummer så får du SMS-avisering och får paketet en dag fortare.

För leverans inom EU eller övrig export ska kundtjänst kontaktas hos Möbelvärlden.se för särskilda villkor och eventuella leveranskostnader.

 
TRANSPORTSKADOR/FEL VARA

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till oss på Möbelvärlden.se. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Är skadan synlig ska detta anmälas direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen och be denne att göra en notering om detta på fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Skulle en produkt bli felaktigt expiderad ska detta anmälas snarast till Möbelvärlden.se. Skulle detta vara fallet så avhjälper vi detta kostnadsfritt.

 
ÅNGERRÄTT

Vi lever på våra nöjda kunder, så finns det något som du inte är nöjd med, vill vi gärna att du berättar det för oss!  När du handlar på Möbelvärlden.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För att ångerrätten ska gälla måste den returnerade varan vara oförändrat skick - det vill säga oanvänt och ej skadat. Det är självklart tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på ett sådant vis som inte skadar produkten eller dess förpackning. 

Följesedel/faktura skall bifogas samt uppgifter om hur återbetalningen ska ske. Kontakta alltid Möbelvärlden.se när du vill ångra ett köp.
När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader såsom kostnad för varan kommer att återbetalas.

Undantag i ångerrätten:
Vissa undantag i ångerrätten kan förekomma om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Ångerrätten gäller ej specialanpassade produkter såsom måttbeställda mattor eller klippta tyger eller soffor i specifikt tyg som tillverkas just till dig. När du beställer en specialtillverkad vara kommer vi att kontakta dig för godkännande innan ordern verkställs.

Retur:
Det är viktigt att ni packar varan ordentligt och använd den ursprungliga förpackningen och skyddande transportemballage likvärdigt det som varan  levererades i till dig. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Om varan är av ett större värde rekommenderar vi att ni försäkrar transporten. Skicka tillbaka varan inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Gäller det retur av större varor kan vi hjälpa dig med detta och returfraktsedel. Betalningen för detta justerar vi i samband med att vi betalar tillbaka dina pengar. Kontakta oss om detta är intressant.

Tänk på att ditt paket måste levereras direkt till vår företagsadress som företagspaket. Om paketet sänds till ett paket- eller postombud debiterar vi en kostnad på 50kr för att täcka de upphämtningskostnader vi får. Hela köpesumman betalas tillbaka till bankkonto senast 10 dagar från vårt mottagande av returnerad vara/varor. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av Möbelvärlden.se och ångerrätten gäller inte.

Returadress:
Möbelvärlden AB
Bergsunds strand 39
117 38 Stockholm
 

REKLAMATION

Möbelvärlden.se använder Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du som kund har tre års reklamationsrätt efter det att du mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.
 

TVIST

Har du klagomål eller synpunkter på Möbelvärldens produkter eller tjänster bör detta meddelas till Möbelvärldens kunstjänst via e-post
(kundtjanst@mobelvarlden.se) eller per telefon 0708734882. Är du inte nöjd med vår hantering av ditt ärende välkomnar vi dig att kontakta din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

FORCE MAJEURE

Möbelvärlden AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

SE_basic_badge_std_blue (1).png

 

Delbetala från 50 kr/mån!
 
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
 
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
 
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.